web analytics

(26) NLP Metaprogramma’s: Overtuigingsstrategie (informatieverwerking)

Je gebruikt dit NLP Metaprogramma om er zeker van te zijn dat iets waar is. Hoogstwaarschijnlijk heeft je overtuigingsstrategie meer impact op je beslissingen dan je overtuigingskanaal.

Aantal voorbeelden

Als je deze voorkeur hebt, moet je iets een paar keer meemaken voordat je overtuigd bent. Als je iets een bepaald aantal keer hebt meegemaakt, begin je het te geloven. Je moet bijvoorbeeld 3 keer te horen krijgen dat iemand je aardig vindt voordat je dat gelooft.

Tijdsduur

Als je deze voorkeur hebt, heb je graag dat iemand een paar weken (of dagen/maanden) toont dat hij je aardig vindt, voordat je gelooft dat het zo is.

Scepsis

Als je deze voorkeur hebt, moet men je elke keer opnieuw ergens van overtuigen. Je bent sceptisch of vaak wantrouwig. Je bent moeilijk te overtuigen. Dit NLP Metaprogramma toont zijn waarde het best in werk waar kwaliteitscontrole belangrijk is.

Vertrouwen

Als je deze voorkeur hebt, dan heb je geen aantal voorbeelden of een bepaalde tijd nodig om te geloven dat iets waar is of werkt. Je vertrouwt het gewoon en checkt later de details.

meisjes.jpg Net als alle andere NLP Metaprogramma’s is deze ook afhankelijk van de situatie. Kijk maar naar de meisjes. Ze vertrouwen elkaar volkomen maar zijn zeer sceptisch over de zee.

(Ik kreeg de foto gister in een mail over vriendinnen en weet niet wie hem gemaakt heeft.)

1 Reactie to “(26) NLP Metaprogramma’s: Overtuigingsstrategie (informatieverwerking)”

  • Fatih:

    Hallo, ik vind het gewoonweg prachtig dat we hier meer informatie kunnen terugvinden van nlp. Ik ben momenteel een practitioner opleiding aan het volgen in Belgie, en ik wou heel graag een vraag beantwoord krijgen… Hoe verandert men een overtuiging? Wilt u me een antwoord geven op mijn vraag aub? Dank u vriendelijk, tot hoors.

Laat een bericht achter

NLP Opleidingen
http://ravisie.nl/nlp/opleidingen
Categorieën